Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, nazywany z angielskiego „buzz marketing” to narzędzie coraz częściej wykorzystywane do reklamy w Internecie. Polega na tym, iż marka lub produkt wymieniane są w czasie prowadzonych w sieci dyskusji, na przykład na różnego rodzaju forach internetowych. Coraz częściej także marketing szeptany stanowi narzędzie wspomagające przy skutecznym pozycjonowaniu stron.

Jednak aby tego typu forma reklamy dała odpowiednie efekty, musi być właściwie przeprowadzona. O czym więc należy pamiętać, zabierając się za marketing szeptany? Przede wszystkim nie jest to forma agresywnej reklamy typu „polecamy naszą firmę”. Tutaj prowadzi się dyskusje na różne tematy, a wymienianie produktu czy marki powinno wynikać niejako „przy okazji”. Posty, które są umieszczane w dyskusji, powinny być jak najbardziej naturalne.

Często zalecane jest nawet robienie błędów takich jak literówki, co bardzo często zdarza się na wielu forach, a bywa wynikiem zbyt szybkiego pisania. Sprawia to, że posty wyglądają znacznie bardziej naturalnie. Zasadą marketingu szeptanego jest także to, iż posty powinny być umieszczane przez konta wzbudzające zaufanie. Najlepiej, gdy konto ma już pewną historię, a opublikowane wcześniej posty nie są związane z aktualnie promowanym tematem.

Posty najlepiej umieszczać jako kontynuacja wątku, rozpoczętego przez innych użytkowników. Oczywiście nie można zapominać o tym, aby tyczyły się one tematu wątku, inaczej po prostu nie wyglądają naturalnie. Poza tym, nie powinno się ich umieszczać w takiej samej lub podobnej formie pod każdym rozpoczętym tematem, gdyż może to zostać odebrane jako spam. Istotne jest także to, w jaki sposób umieszcza się w treści postów linki.

Jeżeli jest mowa o konkretnym produkcie, umieszczony link powinien prowadzić bezpośrednio do niego, a nie do strony głównej firmy. Na pewno duże znaczenie ma także to, gdzie zostaną umieszczone posty. Powinno się wybierać miejsca aktywne, na których jest dużo użytkowników. Umieszczanie postów na forach, gdzie od dawna nikt nic nie napisał lub praktycznie nie ma użytkowników często jest po prostu stratą czasu.

Leave A Response

* Denotes Required Field