Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy jest pojęciem, które już na dobre zagościło w naszym słowniku, jednak wciąż nie wszyscy dokładnie wiedzą, czym on jest. Najprościej rzecz ujmując, marketing internetowy zajmuje się dobieraniem jak najlepiej dopasowanych form reklamy w Internecie. Każda firma czy produkt potrzebuje bowiem innych, odpowiednio dopasowanych środków promocyjnych, aby dotrzeć do satysfakcjonującej ilości zainteresowanych nimi osób.

Marketing internetowy to bardzo wiele różnorodnych możliwości. Dlatego podstawą jest – w pierwszej kolejności – określenie potrzeb klienta oraz dobranie do nich idealnie dopasowanych środków reklamowych. Nie zawsze będą to, kojarzące się wielu osobom bannery graficzne czy wyskakujące na wielu stronach okienka reklamowe.

Co to jest marketing internetowy

E-marketing to także pozycjonowanie stron, dzięki któremu uzyskuje się większą popularność strony poprzez lepszą jej pozycję w wyszukiwarkach. Coraz bardziej popularne staje się również prowadzenie kampanii na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Bardzo często użytkownicy tych portali nawet nie mają świadomości, że trafiające do nich za pośrednictwem tych portali informacje są właśnie częścią starannie opracowanej strategii reklamowej.

Ciekawą formą marketingu internetowego jest także marketing szeptany. Wprawdzie nie zawsze jest on wybierany jako jedna z możliwości reklamowych, jednak daje bardzo dobre efekty… no i przede wszystkim nie jest zaliczany do tak zwanej reklamy agresywnej, która wprost zachwala dany produkt czy usługę. Poza tym fakt, iż obecnie z Internetu w bardzo aktywny sposób korzysta coraz więcej osób, powoduje bardzo dynamiczny rozwój tak zwanego marketingu wirusowego.

Zasadą e-marketingu jest to, aby dobrać środki reklamowe mające przynieść określony cel, nie skupiając się przy tym wyłącznie na jednym z nich. Wiadomo, że do osiągnięcia zadowalającego efektu niezbędne jest korzystanie z bardzo wielu możliwości reklamy, jakie daje dzisiaj Internet.

Leave A Response

* Denotes Required Field