Przepływy pieniężne a zyski kapitałowe

Bogaty ojciec mawiał, że finansowy wskaźnik IQ jest bardzo ważnym elementem naszego sukcesu w prawdziwym świecie, ale obejmuje on o wiele więcej niż tylko proces zarabiania czy generowania pieniędzy, czyli to, na czym ludzie skupiają się najbardziej. Musisz nauczyć się: zarządzać pieniędzmi, pomnażać je wykorzystując dźwignię finansową, chronić je, obrać moment zakończenia przedsięwzięcia. Rozwijanie swojego…

Czytaj więcej →

Filmik „Rosyjska ruletka” – Derren Brown

5 października 2003 roku na Kanale Czwartym na żywo odbył się show pt. „Rosyjska ruletka” (w którym w przypadku delikatnego błędu mogło dojść do śmierci). Pozornie program odbywał się na neutralnym terenie, z dala od Wysp Brytyjskich, rzekomo z powodu brytyjskiego prawa, które zabraniało tego typu „rozrywki”. Ochotnik James, którego wybrano spośród 12 tysięcy chętnych…

Czytaj więcej →

Pracownik a przedsiębiorca – na czym polega różnica?

W 1983 r. Harvard Business School opublikował “Perspektywy przedsiębiorczości”, opracowanie, które definiowało różnice między przedsiębiorcami a pracownikami. Praca ta, napisana przez profesora Howarda H. Stevensona, jest jednym z najbardziej wymownych artykułów na ten temat, jaki kiedykolwiek czytałem. Spośród wielu różnic, jakie zostały omówione, znalazłem dwie, które wydają się być szczególnie głębokie. Pierwsza różnica między przedsiębiorcą…

Czytaj więcej →

Wrażenia po SUPP 2008

20 września 2008 roku odbyła się druga edycja Sympozjum Uczestników Programów Partnerskich (SUPP). Spotkanie odbyło się podobnie jak rok temu w Warszawie. Poniżej widok ze Złotych Tarasów. Przygotowania do SUPP rozpoczęły się dzień wcześniej (piątek). Zostały przygotowane dwie sale, sprawdzono sprzęt, ustawiono krzesełka i rollupy.

Czytaj więcej →

Sympozjum Uczestników Programów Partnerskich – jak było rok temu i jak będzie w tym roku?

Sympozjum Uczestników Programów Partnerskich (SUPP) to spotkanie dla osób, które chcą związać swoje życie z programami partnerskimi. Programy partnerskie to kolejna z możliwości zarabiania przez internet. W najbliższą sobotę (20 września 2008) odbędzie się kolejna edycja tego sympozjum. Rok temu było bardzo ciekawie, w tym roku zapowiada się jeszcze ciekawiej. Wystąpią między innymi Michał Jankowiak,…

Czytaj więcej →

Jak zarabiać na domenach internetowych? – wywiad z Filipem Lewandowskim

Internet daje nam dzisiaj wiele możliwości zarobku. Niskie bariery wejścia na rynek internetowy są pokusą dla wielu zarówno młodych jak i starszych internautów. Swoich sił w Internecie może spróbować praktycznie każdy, potrzeba tylko odpowiedniej determinacji i samozaparcia. Dziś przedstawiamy wraz z Filipem Lewandowskim jeden ze sposobów na biznes w Internecie – domeny internetowe. Filip Lewandowski…

Czytaj więcej →

Recenzja „Niezmienne zasady ludzi sukcesu” – Janusz Basza

Właśnie jestem świeżo po lekturze książki „Niezmienne zasady ludzi sukcesu„. Jest to bardzo nietypowa książka. Z początku czytało mi się ją jak encyklopedię albo słowniczek ortograficzny. I de facto w podobnym stylu jest napisana. Sam autor – Janusz Basza – przyznaje: Niniejsza książka to nie powieść, w związku z czym zalecam, aby Czytelnik nie traktował…

Czytaj więcej →

Wywiad o negocjacjach z Bolko Fuchs

Rozmowa na temat negocjacji z Bolko Fuchs – autorem książki „Sukces w każdych negocjacjach„. Przeczytaj i dowiedz się jak skutecznie negocjować. Arkadiusz Podlaski: Witaj, Bolko. Dziękuję, że znalazłeś czas, by podzielić się swoją wiedzą z naszymi czytelnikami. Bolko Fuchs: Witam. Bardzo mi miło, mam nadzieję, że ten wywiad dostarczy czytelnikom dodatkowej wiedzy przydatnej w życiu…

Czytaj więcej →

Niezależność a zabezpieczenie

Większość z nas woli wyznawać pogląd, że można mieć jedno i drugie: zabezpieczenie i niezależność. Ale w terminologii bogatego ojca są to dwie przeciwstawne wartości. Bogaty ojciec mawiał: „Niezależność i zabezpieczenie nie są takimi samymi doskonałościami. Tak naprawdę, w wielu przypadkach są one przeciwstawne. Ludzie, którzy są najbardziej zabezpieczeni – to ci, którzy znajdują się…

Czytaj więcej →

Jak bardzo podobają Ci się artykuły na Fortius?

Dziś została wprowadzona nowa opcja dla użytkowników Fortius.pl. Od teraz możesz oceniać każdy artykuł w serwisie w skali od 1 do 10. Dzięki temu stworzymy pewien ranking najlepszych i najgorszych artykułów. Nowi użytkownicy będą od razu widzieli jak bardzo wartościowy jest dany artykuł. Jeśli przeczytasz kolejny artykuł, to proszę Cię o zagłosowanie – to tylko…

Czytaj więcej →

The Secret – pełna wersja za darmo

Już teraz możesz obejrzeć film „The Secret” zupełnie za darmo. „The Secret” to jeden z najlepszych filmów, jakie kiedykolwiek widziałem. Bynajmniej w tej tematyce jest absolutnym numerem JEDEN. Film opowiada o sekrecie, który odmieni Twoje życie, jeśli będziesz tylko tego chciał. Masz przed sobą wielki sekret: Był przekazywany przez wieki, pożądany, ukrywany, gubiony, kradziony i…

Czytaj więcej →

„Milionerzy” w Bydgoszczy 2008 – recenzja ze spotkania Myśleć Jak Milionerzy

6 września 2008 roku odbyła się kolejna konferencja Myśleć Jak Milionerzy (MJM). W poprzednim wpisie pisałem o zeszłorocznej konferencji w Bydgoszczy. Muszę przyznać, że pod względem merytorycznym w tym roku było znacznie gorzej niż w poprzednim. Do Bydgoszczy przyjechałem już o 10:00. Konferencja miała rozpocząć się o 13:00, więc miałem troszkę czasu na zwiedzanie Bydgoszczy.…

Czytaj więcej →

Myśleć Jak Milionerzy 2007 – wspomnienie po Bydgoszczy

Nie wiem czy słyszałeś już o konferencjach „Myśleć Jak Milionerzy„.  Są to spotkania, które odbywają się w różnych miastach Polski. Zainicjował je Kamil Cebulski – autor znanej publikacji Efekt Motyla, właściciel fundacji oraz kilku, może nawet kilkunastu sklepów internetowych. Celem tych imprez jest pomaganie zwykłym ludziom przestawić standardowe myślenie na takie, które pozwoli osiągnąć im…

Czytaj więcej →

Wanda Loskot

Wanda Loskot mieszka na stałe w USA, gdzie jest doradcą do spraw rozwoju biznesu. Odwiedź jej strony internetowe AkademiaSukcesu.com i SukcesTwojejFirmy, gdzie znajdziesz wiele artykułów na temat sukcesu i biznesu.

Czytaj więcej →

Kampanie marketingowe

Kampanie marketingowe to pewna specyficzna forma projektu, która rządzi się wszystkimi prawami powiązanymi z zarządzaniem projektami (project management). Wszystkie podstawowe metody zarządzania projektami zostały opisane w dziale poświęconym temu właśnie zagadnieniu. Same kampanie marketingowe dzielę na skuteczne i nieskuteczne. Nieistotne jest, jakie zastosujemy narzędzia, najważniejsze jest, by przyniosły one oczekiwane rezultaty. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii…

Czytaj więcej →

Marketing – od czego zacząć?

Prawda jest taka, że możemy zacząć od wszystkiego, byle usprawiedliwienie było dobre, a argumentacja słuszna. Marketing, tak jak większość dziedzin powiązanych z biznesem, to planowanie, planowanie i raz jeszcze planowanie. Zgodnie z zasadą 80/20–20/80, która mówi, że osiemdziesiąt procent zysków jest generowane przez dwadzieścia procent naszych działań – dochodzimy do wniosku, że osiemdziesiąt procent naszych…

Czytaj więcej →

Komunikacja werbalna

Komunikacja werbalna to nasza mowa, czyli ton głosu, jakim mówimy, szybkość wypowiadania słów i zdań, słownictwo, jakim się posługujemy, oraz bardzo ważne struktury lingwistyczne. Jeżeli człowiek chce być lepiej odbierany i rozumiany, powinien zdecydowanie dopasować prędkość wypowiadanych słów i zdań do prędkości swojego rozmówcy, analogiczna sytuacja jest w przypadku, gdy chodzi o odpowiedni dobór słownictwa,…

Czytaj więcej →

Komunikacja w relacjach interpersonalnych – wprowadzenie

Komunikacja w relacjach interpersonalnych to komunikacja ograniczona do kilku osób, to każda rozmowa – czy to biznesowa, czy rodzinna – to sposób werbalny i niewerbalny na przekazywanie pewnych komunikatów, ale – co bardzo ważne – to również technika odczytywania tych informacji. Ludzie mają pewne standardowe zachowania, gdy są zdenerwowani – często się pocą, ręce im…

Czytaj więcej →

6 potrzeb ludzkich

1. Potrzeba pewności i komfortu (jedzenie, schronienie) Przez całe życie poszukujemy pewności. Niezależnie od kontekstu. Chcemy mieć pewność, że nasze życie będzie wyglądało cudownie, że nasze dzieci będą miały fantastyczną przyszłość. Każdy z nas chce być czegoś pewien. Jak to mówi Tony Robbins: Bóg ma na tyle poczucia humoru, że dał nam też potrzebę niepewności.…

Czytaj więcej →

Znaj swój cel klarownie i zobacz go lepszym niż jest

Zanim podejmiesz decyzję o działaniu — znaj swój cel dokładnie. Widzisz, kiedy idziesz do sklepu na zakupy, wiesz, co chcesz kupić. Bardzo często dokupujemy jeszcze coś. W drodze do półki z tym, po co wszedłeś, pojawia się coś jeszcze, co zwraca Twoją uwagę — i założę się, że zdarzyło Ci się kupić to wszystko. Oprócz…

Czytaj więcej →

Pokaż na co Cię stać

Posługując się instrukcją obsługi, pewna kobieta przez wiele godzin próbowała złożyć nowe skomplikowane urządzenie, które ostatnio kupiła. W końcu poddała się i zostawiła części rozłożone na kuchennym stole. Wyobraź sobie jej zaskoczenie, kiedy wróciła kilka godzin później i stwierdziła, że urządzenie zostało złożone przez służącą i działa doskonale. — Jak, u licha, to zrobiłaś? —…

Czytaj więcej →

Komunikacja w społeczeństwie

Komunikacja jest jednym z najważniejszych aspektów życia w społeczeństwie, pełni rolę przekazywania informacji, ostrzegania, wydawania komunikatów, prezentacji emocji oraz wielu innych rzeczy, jest niezastąpionym narzędziem w kontaktach interpersonalnych. Jest wiele metod, by starać się nakłonić drugą osobę do przyjęcia swojego punktu widzenia. Razem ze wzrostem wiedzy na temat komunikacji wielu naukowców poświęciło jej badaniu całe…

Czytaj więcej →

Co to jest marketing?

W tym dziale dowiesz się, co to jest marketing i jak zacząć przygodę z nim, poznasz przykłady kampanii marketingowych oraz sposoby ich tworzenia, nauczę Cię sposobów wybierania odpowiednich technik, przedstawię podstawowe rodzaje marketingu, powiem, jak określić klienta i odbiorcę idealnego. Dowiesz się również, jak stworzyć dobry zespół, nauczę Cię efektywnego zarządzania oraz przedstawię rolę public…

Czytaj więcej →

Podążaj za marzeniami

Ile razy zastanawiałeś się kim będziesz w przyszłości? Na pewno robiłeś to już jako dziecko… marzyłeś, wyznaczałeś sobie przeróżne cele… Dziś zapewne jest tak samo. Masz przecież swoje marzenia prawda? Powiedz, czy udało Ci się osiągnąć to co zamierzałeś? Zastanów się teraz ile celów udało Ci się zrealizować. Cofnij się chociażby o rok i pomyśl,…

Czytaj więcej →

Page 5 of 5